joi, 26 decembrie 2013

Basmul meu, plin de cuvinte, nerostite inca - I

La noi in cartier, la magazinul de  paine, pe un panou mare, intr-un loc vizibil, sunt redate versurile lui Demostene Botez "Indemn"


                                               "Cand te duci seara la culcare,
                                                Sa-ti pui o mana sub obraz
                                                Sa te intrebi cu-ngrijorare:
                                                "Ce-am facut eu oare azi"?

                                                O zi trecuta fara fapte
                                                Care sa-ti fi ramas in minte,
                                                In viata ta, e ca o noapte
                                                Sau ca un basm fara cuvinte..."

De cate ori iau paine, ma gandesc la ce am facut "azi" bun sau rau si acum cand se apropie sfarsitul de an, inevitabil, mi-a venit gandul "ce am facut eu anul asta"?!
A fost un an plin, cu schimbari, cu suisuri si coborasuri, dar si cu ocazia de a vizita mai multe locuri deosebite. Astea imi sunt cele mai dragi si am sa le punctez cate un pic, caci din cauza schimbarilor...timpul, tare s-a mai micsorat.
In toamna, m-am bucurat de frumusetile Toscanei. A fost un adevarat rasfat vizual. Nu cred sa existe un loc cu atatea frumuseti adunate la un loc.
Prima oprire, Pisa


Celebrul turn din Pisa. Te uiti si-ti vine sa inclini capul sa-l vezi mai bine, adica drept.


Baptisteriul din Pisa.


Rasfat vizual, rasfat cultural, cuvintele sunt irelevante in a descrie Florenta



Florenta, fereastra spre arta si cutura


Desavarsitul David


 Rapirea Sabinelor din Piazza della Signoria 


Ponte Vecchio – Vechiul Pod – este un pod medieval ce se intinde peste raul Arno din Florenta. Este unul dintre putinele poduri cu magazine construite pe el care inca mai sunt in picioare. Deasupra magazinelor exista Coridorul Vasari, un pasaj ce face legatura intre Galeriile Uffizi si Palatul Pitti aflat pe cealalta parte a raului.


 Statuia lui Benvenuto Cellini pe Ponte Vecchio. Unul dintre cei mai mari sculptori, fiind un „uomo universale“ tipic al renaşterii italiene.


Duomo di Firenze sau Catedrala din Florenta - este una dintre cele mai mari catedrale din lume si a fost construita intre anii 1296 si 1436. Domul sau impozant, a carui proiectare este atribuita arhitectului florentin Filippo Brunelleschi, inca domina centrul istoric al orasului.


Basilica Santa Croce din Florenta este unul dintre cele mai importante obiective turistice si istorice din oras. Este una dintre cele mai mari biserici franciscane si locul in care se odihnesc o serie de personalitati marcante din istoria Italiei, cum ar fi Michelangelo sau Machiaveli. Tot aici este inmormantat si Galileo Galilei. Biserica este in sine foarte frumoasa dar atractia principala o reprezinta cele peste 270 de personalitati de exceptie inmormantate aici. 




 Pavajul din interiorul bisericii Santa Croce. Nu exista coltisor in aceasta biserica sa poata fi trecut cu vederea.


Aici isi odihneste somnul de veci Michelangelo Buonarroti 



Arta stradala

Am avut doar doua zile pentru Florenta. Total insuficient! Doar mi-a fost starnit interesul. Cu certitudine voi reveni pentru o perioada mai lunga, sa am timp sa le vad pe toate pe indelete. Sa am timp sa visez, sa am timp sa aflu cat mai multe despre locul unde a inflorit renasterea, arta, frumosul.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru vizita si comentariile voastre!