luni, 13 iulie 2015

Prin lumea plantelor - Sera din parcul Titan

Am facut o noua descoperire in parcul Titan sau IOR nici nu mai stiu cum sa-l numesc. Il stiu de o viata. Il stiu de cand era doar un parc micut in jurul lacului, de langa IOR.
Anii au trecut si parcul s-a extins. Chiar si lacul s-a extins, dincolo de bulevardul Liviu Rebreanu.
Acum este unul dintre cele mai mari si mai frumoase parcuri din Bucuresti.
Cu fiecare plimbare mai descopar ceva.
Zilele acestea am descoperit sera "Expozitia de Plante - Calatorie in jurul lumii de la ecuator la tropice"



Auzisem despre ea si asa ca am plecat sa o descopar. Este ascunsa undeva prin spatele debarcaderului de pe cealalta parte a lacului. Este cam in spatele santierului unde se construieste marele mall.
Dar sa intram inauntru. 
Este destul de noua, am aflat asta si mai multe de la un angajat binevoitor.
A fost construita anul trecut si tot atunci, cu ajutorul unui arhitect peisagist s-a inceput si amenajarea.
Se vede ca este o sera "tanara" dar arata tare bine si a fost o surpriza placuta pentru mine sa o descopar.
Sera este organizata pe mai multe zone. Fecare zona reprezinta o alta zona geografica si flora specifica. In dreptul fiecarei zone este un catalog in care sunt prezentate plantele expuse.
Imediat la intrare, pe stanga ne intalnim cu o zona desertica plina de cactusi.










Zona mediteraneeana este bogat reprezentata.








Din loc in loc este cate un mic loc unde poti sa te asezi si sa te bucuri de frumusetea din jur.


Si ajungem la o planta care mi-a placut la nebunie. Nu-i stiu numele, e "ruda" cu iasomia noastra si miroase extraordinar de frumos. Nu imi venea sa mai plec de acolo.





Exista si o mica gradina japoneza cu bonsai, cu Buda si un mic podet.






Au si un sistem de udare foarte dragut si original.



Si ajungem la orhidee!




Si apoi ne intalnim din nou cu desertul, de data aceasta din America de Sud.





Si aproape de iesire, surpriza, un banan rodeste. Am vazut banani cu chiorchinele de banane, dar cum se dezvolta acesta n-am vazut pana acum.





Am de gand sa ma mai duc zilele acestea sa vad cum se dezvolta, sunt tare curioasa.
V-am aratat doar o mica parte din pozele facute. E foarte frumos in sera, merita sa faceti o vizita.
Au si un mic magazin de unde poti cumpara plante.
Am gasit ceva ce mi-a placut foarte mult si mi-am luat. Se numeste Nertera sau dupa denumirea populara Baca de coral.



Este o planta ornamentala, creste atat in ghiveci, cat si in gradina, transformandu-se intr-un gazon des si pufos ca cel din gradina japoneza. Primavara bobitele portocalii se desfac si apar mici floricele albe.
In concluzie mi-a placut sera si o sa ma mai duc.



Mai multe imagini gasiti aici.

3 comentarii:

Multumesc pentru vizita si comentariile voastre!