joi, 26 noiembrie 2015

Schlumbergera - cactusul craciunului

Desi suntem abia la sfarsitul lui noiembrie, floricica mea este plina de boboci si flori.


Este primul an in care infloreste, de fapt este primul ei an de viata. Am mai avut o planta asemanatoare, dar pentru ca nu am stiut sa o ingrijesc, nu a inflorit niciodata, desi am pastrat-o mai multi ani.


Si pentru ca mi-a facut asa o surpriza frumoasa, in primavara am sa mai sadesc cateva crengute. Este foarte usor de inmultit. Se taie din planta matura o crenguta cu doua trei segmente. Se lasa cateva ore sa se usuce si apoi se planteaza in ghiveci. Prefera pamantul nisipos, uscat, usor drenabil.


Sclumbergera, cunoscuta si sub denumirile de Craciunita sau cactusul Craciunului, este originara din Brazilia. Creste in padurile tropicale sub forma de tufe mari.
Este usor de ingrijit. Toata vara a stat pe balcon la soare. Se uda des, avand grija ca surplusul de apa sa se poata scurge in farfurioara ghiveciului. Dupa ce a inceput sa scada temperatura, am lasat-o in continuare pe balcon. Temperatura scazuta si micsorarea zilei o ajuta sa infloreasca. Abia dupa ce au aparut boboceii am mutat planta in casa. Acum ne bucuram de frumusetea colorata si sidefata a florilor.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru vizita si comentariile voastre!