joi, 24 septembrie 2015

Meduza albastruie

In plimbarea noastra pe malul marii, la Sfantul Gheorghe, am descoperit intr-o zi cu mare agitata, mai multe meduze.
Una dintre ele ne-a impresionat cu frumusetea ei, dar ne-a dat si fiori, nu mi-as fi dorit sa ma intalnesc cu ea in apa. 

Am cautat pe internet si se pare ca ar fi o rhizostoma pulmo, meduza de apa calda, ce poate fi recunoscuta dupa marginea albastruie ce inconjoara partea bombata. Poate ajunge la dimensiuni impresionante 50 - 60 cm, pe lungime, cu tentacule cu tot. Tentaculele la atingere pot da senzatie de arsura foarte neplacuta, produse de celulele vezicante ale acestora.


Nu am atins-o, am admirat-o doar si bineinteles ca am pozat si filmat.








Si un mic filmulet cu meduza noastra albastruie.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru vizita si comentariile voastre!