joi, 10 septembrie 2015

Ratacind pe bratul Sfantul Gheorghe

Dupa 2860 de km parcursi prin Europa, Dunarea se varsa in Marea Neagra. Este al doilea fluviu ca marime dupa Volga din Europa.
La varsarea fluviului in mare se formeaza Delta Dunarii.  Este clasificata, ca marime, a doua din Europa. 
Din 1992 este inclusa in patrimoniul mondial UNESCO, fiind clasificata ca rezervatie a biosferei in Romania si ca parc national in taxonomia IUCN (Uniunea Internationala pentru conservarea naturii).
Aici mi-am petrecut concediul din aceasta vara. 



Delta romaneasca acopera o suprafata de 2540 kmp si creste in fiecare an cu circa 40 mp.
Flora si fauna deltei sunt impresionante. Milioane de pasari, din toata lumea, vin aici sa cuibareasca.





Am ratacit cateva ceasuri bune pe canalele Deltei. Am avut parte de un ghid excelent care ne-a povestit o multime de lucruri despre Delta. Ne-a prezentat rezervatia de arini negri "Arinisul Erenciuc" aflat pe bratul Sfantul Gheorghe. Aceasta este singura zona forestiera din Delta, in care arinul negru creste compact si se intinde pe o suprafata de circa 50 de ha.


Am ajuns in Meleaua Sfantul Gheorghe, o laguna ce se intinde pe lungime si latime pe mai multi km. Este paradisul pasarilor, dar si a plantelor. Aici am vazut ciulinii de balta sau cornaci si ghidul nostru ne-a spus ca se pot manca fructele acestei plante.



Razvan, ghidul nostru ne povesteste despre partea comestibila a papurei.



Cel mai nou pamant romanesc, insula Sacalin, se vede in zare. Accesul pe insula si in apropierea ei a fost strict interzis. Inca din 1938 aceasta a fost declarata rezervatie a biosferei. Aici cuibaresc peste 200 de specii de pasari. Insula are forma de colt de mistret si este intr-o continua modificare.
Am trecut si pe langa vechea cherhana unde ne-au incantat gratiosii nuferi galbeni.



Delta Dunarii este singurul loc din Europa unde cresc liane ce se infasoara  pe trunchiurile copacilor.



Delta este un loc mirific, mai ales daca are cine sa ti-l descopere. 



Plimbarea noasta de azi, s-a sfarsit, acostam la mal si deja ne gandim la urmatoarea excursie.


Am facut si un filmulet cu plimbarea noastra prin delta.


Sa aveti un sfarsit de saptamana placut impreuna cu Weekend Reflection!

3 comentarii:

Multumesc pentru vizita si comentariile voastre!