duminică, 17 mai 2015

Noaptea muzeelor I - Muzeul C.I. si C.C. Nottara

Stai in Bucuresti si ai in jurul tau o multime de muzee. 
Cate dintre ele ai vazut? 
Acum ca te gandesti, nu prea multe... 
De ce? Ti se pare ca daca sunt la indemana, poti sa le vezi oricand, adica cand ai timp. Dar timpul pentru muzee, in agitatia cotidiana, nu prea apare, din pacate.
Excelenta ideea cu Noaptea Muzeelor!
Unii au spus ca merg atat de multi oameni sa viziteze muzee, in aceasta noapte pentru ca e gratis, sau pentru ca e trendy, sau pentru distractia de pe strazi.
Posibil si pentru aceste motive, dar important e ca se duc.
Initial am refuzat sa merg, gandid ca e aglomerat, ca e intuneric... Gaselnite sa nu ma misc din casa.
Totusi m-am uitat pe Circuitul muzeelor si am descoperit ce multe muzee sunt in Bucuresti, unele despre a caror existenta nici nu stiam... si am mers.
Din bogata oferta am ales cateva case memoriale si colectii private.
Primul vizitat a fost Muzeul Memorial C.I. si C.C. Nottara.
Intr-o vila cocheta, de pe bulevardul Dacia, am aflat povestea a doi oameni talentati, tata si fiu, fiecare exceland in domeniul sau de activitate, tatal, actor celebru, fiul compozitor.





Dar si povestea Anei Nottara, sotia fiului. Aceasta s-a implicat profund in organizarea muzeului memorial. 
Casa a devenit muzeu in 1956.
Dna Ana Nottara eate cea care a creionat, trasat si amenajat tot interiorul, asa cum se pastreaza si azi. 
La parter a fost apartamentul tatalui, iar la etaj apartamentul fiului. Aveau intrari separate, dar acum holurile de la intrare s-au unificat si s-a creat un spatiu intim, familiar.



Impresionanta mi s-a parut scara interioara, nu pentru dimensiuni, cat pentru continut. Peretii sunt acoperiti de fotografii cu dedicatii de la actori celebri. Este o adevarata plimbare peste ani, celebritati...
Casa e plina de obiecte valoroase si pline de povesti.
Personalul muzeului este deosebit. Am primit o multime de informatii interesante, toate cu zambetul pe buze.
Timpul e scurt, casa se aglomereaza si trebuie sa plecam.
Cu certitudine voi reveni, pe lumina si-n tihna, sa aflu si mai multe despre familia Nottara.
Acesta este beneficiul Noptii muzeelor, afli, iti imbogatesti mintea si sufletul cu frumos si iti doresti sa revii, caci vorba aceea: pofta vine mancand, in cazul de fata, vizitand.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru vizita si comentariile voastre!