sâmbătă, 23 mai 2015

Noaptea muzeelor IV - Colectia de arta Ligia si Pompiliu Macovei

Recunosc, pana in aceasta noapte, nu auzisem nimic despre familia Macovei si deosebita lor colectie.
Am citit circuitul muzeelor, mi s-a parut interesanta prezentarea si l-am inclus in mini circuitul nostru muzeal.
Am ajuns. Din strada, prin lumina slaba, privim cladirea ce abia se zareste. Intram si treptat treptat aflam povesti din viata familiei Macovei, cum s-au cunoscut si cum, impreuna, au reusit sa formeze, de-a lungul vietii lor,  o colectie deosebita.





Dar cine au fost sotii Macovei?!
El, Pompiliu Macovei a fost arhitect, profesor, diplomat. Ea, Ligia Macovei, pictor si grafician. Marturie au ramas picturile sale si mai cunoscute sunt desenele realizate poieziilor lui Mihai Eminescu si Tudor Arghezi.
Informatiile gasite despre ei, sunt contradictorii, dar e o certitudine ca au fost un cuplu privilegiat chiar si in regimul comunist. Au calatorit mult, datorita activitatii diplomatice a domnului Macovei si astfel au avut posibilitatea sa achizitioneze si sa colectioneze obiecte de arta de prin toata lumea.
Incantator este faptul ca noi, azi, ne putem bucura de aceasta colectie deosebita.



In ce consta colectia?
Picturi ale marilor nostri maestri: Grigorescu, Pallady, Tonitza, Petrascu, Steriade, Iser, Andreescu, Tuculescu si multi altii. Bineinteles si mai multe tablouri semnate de Ligia Macovei.



Colectia cuprinde mobilier biedermayer, mobiler in stil romanic, o masa spaniola din sec. XVII si lista poate continua inca mult.



Am vazut ceramica chinezeasca si islamica, sticlarie venetiana, murano, covoare persane... 



Peste tot sunt numai lucruri deosebit de frumoase, vechi si mai ales valoroase.
Exista si o biblioteca impresionanta cu aproximativ 11 000 de volume, in special arta, estetica si filosofie.



Exista deasemeni o bogata colectie de arta populara din toate colturile tarii.
Sobele din casa sunt deosebite, cea din biblioteca fiind din teracota din Boemia.



Trebuie sa aloc mai mult timp acestui muzeu pentru a ma putea bucura pe indelete de toatea aceste minunatii.
Asa am gandit in acea seara tarzie si in consecinta joi, avand drum prin zona, m-am gandit sa mai fac o vizita, pe lumina si in tihna.
N-a fost sa fie. Desi programul de vizitare afisat pe site-ul muzeului este de marti pana duminica intre orele 10-18, era inchis. 








Am facut cateva poze, asa cum le vedeti si am plecat cu speranta ca data viitoare o sa am mai mult noroc.

Aceasta a fost experienta mea din Noaptea Muzeelor, patru muzee, patru bucurii si dorinta de a mai repeta experienta.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru vizita si comentariile voastre!