duminică, 18 octombrie 2015

Palatul Ministerului Agriculturii

Vremea nu tine cu mine, e innorat. Mi-am dorit un weekend cu soare, dar nu a fost sa fie. Sambata am facut o scurta plimbare prin centrul Bucurestiului, zona Universitatii. Asa am descoperit Targul organizat cu ocazia Zilei Alimentatiei, in curtea Ministerului Agriculturii.



Mereu m-a atras aceasta cladire impozanta, dar pitita vederii de vegetatia bogata. Cladirea ministerului are o vechime considerabila, a fost construit in 1895 si inca de la inceput a avut aceeasi destinatie, adapostirea Ministerului Agriculturii si Domeniilor, asa cum se numea la acea vreme. Cladire a fost construita dupa planurile arhitectului Louis Pierre Blanc.
Targul, destul de saracut, a fost o ocazie potrivita sa pot intra in curte si sa fac cateva poze cladirii. Aceasta este construita in stilul renasterii franceze. 
Este o cladire in forma de U, cu doua corpuri simetrice, dispuse in jurul unei curti de onoare. Corpul central are un frontispiciu cu o friza cu basoreliefuri si ceas sub o cupola impunatoare.



Palatul nu a avut de suportat modifcari importante mai bine de un secol. Abia in anii '60 acoperisul de ardezie a fost inlocuit cu solzi de tabla metalica taiati la dimensiunile placilor de ardezie.



Intrarea principala este sustinuta de doi atlanti, in fapt doua statui ce-l reprezinta pe Hercule, care sustin o copertina. Spre cornisa, stilul ornamental continua cu reprezentarea zeitei Demetra. Mai sus exista un ceas superb, care din pacate nu functioneaza.





Corpul central este unit de cele doua aripi prin doua turle circulare.



Dar sa va arat si in ce a constat targul de produse traditionale.



Un belsug din legumele toamnei si produse prelucrate din acestea.


Specialitati din branza: cascaval, afumat sau nu, branza in coaja de brad, branza de burduf.




Un pic din culorile toamnei redate de frumoasele crizanteme.


Din Maramures comerciantii au adus sarmale calde cu mamaliguta.




Alivenci dulci sau sarate de la Botosani. Bunica mea facea alivenci, asa ca nu am rezistat tentatiei si m-am servit cu o portie mica, dar scumpa. Nu am regasit gustul copilariei, din pacate.




Celebrul magiun de Topoloveni. 1 kg de gem rezulta in urma prelucrarii a 5 kg de fructe, era mentionat in dreptul standului cu produse traditionale.



Pastrama de oaie, carnati


Si nu putea lipsi painea pe vatra, mare si pufoasa.
Cam acesta a fost targul, dar eu m-am bucurat ca am putut intra in curte si sa admir cladirea cea veche cu aer de palat.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru vizita si comentariile voastre!